Referat generalforsamlingen 2017.

Generalforsamling 21-08-2017i Hovsa dart klub.

Der blev den 21-08-2017 afholdt generalforsamling i Hovsa dart klub. Der skulle vælges bestyrelse og ny kasser da Per Andersen havde valgt at trække sig grundet hans helbreds situation.

Ordstyrer: Der blev Søren Crone valgt til at holde styr på tropperne.

Formandens Skriftlige beretning blev godkendt.

Regnskabet blev også godkendt.

Kontingent er uændret og er stadig 115 for aktive og 40 for passive.

Så til valg af bestyrelse.

Kasser: Der blev Karen Marie Bech. Vi ønsker Rie tillykke med valget.

Barudvalg: Der blev Kent Hansen genvalgt.

Spiller udvalg: Der blev Martin Jensen genvalgt.

Bestyrelses Poster: Der blev Per Brøndum Og Per Henriksen Valgt.

Suppleanter: Der var der genvalg til Gert Sørensen og Søren Crone.

Revisor: Der blev Sanne Vennersdorf og Allan Pedersen genvalgt.

Revisor suppleanter: Der blev der også til genvalg til Martin Jensen og Christian Brøndum.

Der blev også snakket om at lave en eventuel mad plan hvor man hjælper hinanden og det vil vi arbejde på i den kommende fremtid.

Så vi siger held og lykke til den nye bestyrelse i Hovsa Dart Klub og tillykke med valget og må vi få et godt sammenarbejdet.

Tak til alle der kom for god ro og orden.

M.v.h.

Formand.

Charly Sørensen.

 

 

Referat general forsamling 2016.

Generalforsamling d. 15/2-16

 1.   Søren Crone valgt til dirigent og Rie til referent

 2.   Formandens beretning var blevet udsendt til gennemlæsning og ingen havde nogen indvendinger, ud over Charly som havde glemt vi havde fået en tredje plads til oldboys..    3.Per Andersen fremlagde regnskabet, som faktisk ser rigtig fint ud.

På papiret havde vi et underskud på 9625 kr. Men i banken har vi pr. start januar ca. 26.000, hvilket giver et lille overskud på omkring 20.000.

Grunden til differencen skyldes formentlig en manglende barseddel som er blevet væk, muligvis ved indbrud eller simpelthen forlagt et sted.

Regnskabet blev godkendt.

4.   Der er ingen indkomne forslag.

5.   Fastsættelse af kontingent: alt fortsætter uændret.

6.   Valg af bestyrelsen:

På valg formand Charly Sørensen – Genvalgt

Kasser Per Andersen ikke på valg.

På valg Barmand Kent Sørensen – Genvalgt

På valg Spillerudvalgsformand Bjarne Kvist – Genvalgt

På valg bestyrelsesmedlem Rie Bech – Genvalgt

På valg to suppleanter Gert Sørensen og Søren Crone – Genvalgt

  1. På valg to Revisorer Sanne Vennersdorf og Allan Pedersen – Genvalgt
  2. På valg to revisorsupleanter Christian Brøndum og Knud Erik Pedersen.

Knud ønskede ikke genvalg.

Christian Brøndum genvalgt og Martin Jensen valgt ind.

10. Eventuelt: Sanne spørger til om nedsættelsen af prisen på spiritus har Haft nogen effekt, og det menes der er solgt mere efter nedsættelsen.

Martin efterlyser flere junior spiller hvis nogen kender nogen eller hører om nogen. Ellers deltager Lucas i turneringer og stævner sammen med Dall.

 

Formandens skriftlige beretning 2016.

Formandens skriftlige beretning 2016.

Året der gik 2015.

Hej alle.

Så skal vi se på 2015 og det starter godt, vi rykker op i 3 division med vores andet hold og første holdet bliver Nr. 5.

Igen i år var der Knygberg cup og det var en stor succes med Per Andersen hovsa som vinder. Klubmester Per Andersen. Fredagsturnerings afslutning Per Andersen over Kaj Højris Hovsa. Så han kan ramme en gang imellem. Gert Sørensen vinder klubmesterskaberne i Bob over Kent Hansen. Viborg mesterskaberne blev vundet af Potten som spillede rigtigt godt, så de har fået lov at låne vm pokalen i et årstid.

Vi startede turnerings året 2015–2016 med 4 hold for første gang i mange år og det blev lidt af en prøvelse for Bjarne Kvist med at få det til at gå op, men det lykkes da for det meste. Holdene ligger i skrivende stund Hovsa 1. Nr. 8 i 2 Div. Hovsa 2. Nr. 11 i 3 Div. Hovsa 3. Nr. 2. og Hovsa 4. Nr. 8 i Kval Rækken. Det er måske ikke som vi havde regnet med for 1 og 2 Holdet men mange faktorer spiller ind til at vi ligger hvor vi gør og det ser vi om vi ikke kan rette op på inden sæsonen er ovre, hvis det ikke lykkes må vi bare komme tilbage næste år men det er jeg nu sikker på at det gør. Oldboys der går det til gengæld godt Hovsa 1 ligger Nr.1. og hovsa 2 ligger Nr.3. pt. Vi blev også Nr. 3 til Dm slutspilet til oldboys hvilket var meget flot da de 3 andre hold var fra 1 Division.

Vil gerne takke alle dem der har været med til at hjælpe når der er blevet grillet, afholdt jule frokost, Knygberg cup, klubmesterskaber Fredagsturnering, viborgmesterskaber og på Kampdage. Tak til Lena og Søren Crone, Rie, Henrik Nonbo, Erling Maltesen, Sanne Vennersdorf, Knud Erik Pedersen, Gert Sørensen, Rita Kvist og ikke mindst Kent Hansen for den energi han ligger i Klubben STOR TAK til alle.

Der er også kommet gang i klubben om mandagen hvor der er en del efterhånden både nye medlemmer og gamle som er startet op igen og der bliver spillet meget godt dart af medlemmer i alle aldre.

Generelt synes jeg at det går godt, der er ting der kunne være bedre men sådan er det vel altid.

På den negative side er, at vi to gange sidste år havde indbrud og det er sgu træls, når vi nu har fået ordnet facader og sat nye vinduer og døre i, at der så er nogle der vil ind og have en kakao mælk efter lukke tid og ødelægger vinduerne og døre men det er der nu ved at blive gjort noget ved, så må vi håbe at det hjælper. Jeg vil gerne takke for et godt år hvor jeg håber at jeg har gjort mit arbejde godt nok ellers må i sige til, så håber jeg at jeg kan rette det. Vil også gerne takke bestyrelsen for deres arbejde uden dem var det ikke gået så smertefrit og når man nu er på genvalg må man jo håbe at vi bliver genvalgt. Igen tak håber at vi får et lige så godt 2016 som 2015 var når alt kommer til alt.

M.v.h.

Formand.

Charly Sørensen.

Formandens skriftlige beretning 2015.

Formandens Skriftlige beretning 2015.

Så er det blevet tid til igen at se på året der er gået på godt og ondt. Det er da så heldigvis kun blevet til det gode. Det gode er at vi har fået en del flere medlemmer som fra dag 1 de har været i klubben har lagt arbejde i klubben og det er rart at se og de små problemer der har været er der blevet talt om og de er blevet løst inden de er eskaleret. Først vil jeg takke alle medlemmerne for den ildsjæl de har lagt og vist klubben i det forgangne år med indsamling til nye rulle gardiner da det var nødvendigt da facaden blev skiftet ud. Der blev sat nye lamper op på alle banerne og vores sponsor maler begge spiller lokaler og udhæng udenfor så klubben i dag ser pæn og velholdt ud både inde og ude. Der er købt nye skiver så det mangler vi heller ikke. De hold vi har med i den løbende turnering ligger godt selv om der har været nogle udfordringer med at stille med det stærkeste første hold et par gange eller to. Andet holdet ligger lige nu til oprykning til 3 division og det er flot de har kun tabt en kamp og det kommer jo til selv de bedste. I oldboys gik det også rigtigt godt selv om der lige var en influenza der kortet holdene lidt ned i sidste runde i Esbjerg men dem der tog over på både første og andet holdet gjorde det godt. Første holdet blev Nr.2 og er i DM slutspillet Andet holdet bliver Nr.4 det er også godt gået med det de havde at slås med. Vi fik også afholdt Knygberg Cup Igen med succes og Det blev Lars Helsinghof Randers der vandt Over den forsvarende mester Mogens Christensen Randers. Fredags Turneringens afslutningen blev vundet af Henrik Primdal Hovsa over Charly Sørensen Hovsa. Bob Mesterskaber som Søren Crone Vandt Ikke at forglemme. Viborg mesterskaber blev det mest besøgte nogen sinde det var godt at se så mange der ville spille dart mellem jul og nytår Også selv om de ikke fik forloren hare og så med de rigtige vindere Nemlig Hovsa Dart Klub. Nu det økonomiske sidste år så det lidt trægt ud men sådan ser det ikke ud mere der er vist lidt penge på kiste bunden Men det kommer manden der sider på kassen Per A nok ind på men det medføre at vi efter forslag fra vores ene sponsorer skal have nye spille skjorter og han arbejder allerede på det han giver lidt og klubben giver lidt og så mangler vi lige at spørge den sidste af vores sponsorer men vi bestræber os på at den første skjorte skal være gratis til dem der er medlem af klubben på det givende tidspunkt. Nu vil jeg så gerne takke den person som jeg syndes har gjort lidt ekstra for klubben det sidste år og det er Kent Hansen han har gjort meget og lidt til han er altid til rådighed når du ringer og hvis han kan så hjælper han. Så ham vil jeg gerne sige mange tak og så også tak til alle dem der har hjulpet i køkken og med tavler indkøb og hvad der nu har været af ting der skulle gøres i har i vært tilfælde gjort mit job som formand meget nemmere end det kunne have været så jeg håber i er tilfredse med det arbejde som jeg har og ikke har gjort jeg kan kun gøre det bedre hvis jeg hare gode hjælper. Tak for 2014 må 2015 blive lige så godt

M.v.h.

Formand.

Charly Sørensen.

 

 

 

Referat generalforsamling 2014

Viborg. 24 Februar 2014.

GENERALFORSAMLING

I henhold til klubbens love, var der  indkaldt til ordinær generalforsamling

I klubbens lokaler mandag d. 24 februar 2014. Kl. 18.30.

Dagsorden.

1.Valg af dirigent Søren Crone Blev valgt.
2.Formanden fremlage den skriftlige beretning og den blev godkendt.
3.Kasseren Fremlage Regnskab og med nogle få bemærkninger blev det godkendt.
4.Der var ingen indkommende forslag.
5.Fastsættelse af kontingent: aktives kontigent er uændret 100 KR om måneden mens Passives stiger fra 30 til 40 kroner om Måneden fra og med den 01-06-2014.
6.Valg af bestyrelse.
Formand Charly Sørensen Genvalgt.Vild
Bar udvalg Kent Hansen Genvalgt.Cool
Spillerudvalg på valg Kennet Knudsen Ikke Genvalgt.Trist
Bjarne Kvist Ny spillerudvalgsformandSmiler stort 
Bestyrelsesmedlem Erling Malthesen Ønkede ikke genvalgt.Chokeret
Karen "Rie" Marie Bech Valgt.Vinker
Suppleanter På valg Gert Sørensen Genvalgt.Smiler
Ny valgt Suppleant Søren Crone.Waou
revisor På valg Sanne Vennerdorf og Allan Pedersen Genvalgt.Kys
Revisorsupleanter Henrik Nonbo og Christian Brøndum Valgt.Rødmer
Eventuelle orientering om mandagstuneringen fra Kenneth Knudsen.
sponsorer gaver til Knygberg cup Kennet Knudsen Arbejder på dette.
Som Ny valgt formand vil jeg gerne takke dem der ikke blev genvalt for det arbejde de har gjort for klubben og velkommen til de nye bestyrelsesmedlemmer håber vi får et godt og givtig sammenarbejde de næste par år.
M.v.h.
Formanden.

Formanden Siger.

Formandens skriftlige beretning.

Generalforsamling Hovsa Dart klub 24-02-2014.

Så blev det tid til en generalforsamling som jeg så skal levere en skriftlig beretning til.

Den 24 maj 2013 blev en skælvsættene dag i hovsa dart klubs historie der blev jeg nemlig valgt til formand på godt og ondt.

Jeg vil sige på godt i kan sige på ondt men et er sikkert og det er at det har været et godt år for hovsa dart klub. Der har været et par negative hændelser som der er blevet taget hånd om men mest har det været godt.

Der har været afholdt Knygberg cup som Mogens Christensen RDC vandt. Bob Mesterskaber som Rie vandt. Klubmesterskaber som Per Andersen Vandt igen og igen. Fredagsturnerings afslutning som Calle fra potten vandt, Vm som Viborg vandt efter 3 år med potten på tronen så det var rart at det kom hjem til Klubben igen. By mesterskaber har der været afholdt som Claus Nielsen vandt. Vores fredags turnering har været mere besøgt end den har været i et par år. Alle disse tiltag med knygberg cup bob og klubmesterskaber, vm dart, By stævne og Fredagsturneringen har været med til sammen med sponsorer at holde klubben oven vande så jeg vil sige tak til dem der har hjulpet til med at få det til at køre både hjælpere og sponsorer og til dem der kom og støtter op om de forskellige ting som klubben afholder.

Lidt malurt er der også da vi måtte ud af 1 division og nu spiller 2 division som måske er godt nok da man også skal have spillerne til at spille 1 division da det kræver meget at blive oppe når man kun er 4 mand til et hold. Andet holdet har gjort det så godt de nu kunne med de resurser de nu havde til rådighed. Medlemmer er der og så kommet flere af mest passive men de skal være mere end velkommen i klubben og til at skifte deres passive medlemskab ud med et aktiv når det passer dem. Det økonomiske ved jeg ikke så meget om så der må i snakke med Per Andersen Det har han styr på. Jeg håber at jeg har gjort det tilfredsstillende ellers må i sige til Da jeg er på valg men gerne vil forsætte men kun hvis der er opbakning til det.

Vil gerne takke bestyrelsen for deres arbejde tak til dem der stopper For deres indsats og tak til dem der bliver og Tak til de frivillige som har hjulpet til når der har været brug for det Tak Tak Tak.

Tak til medlemmerne for et godt år må det næste blive lige så godt med ligeså mange tiltag som i år.

M.v.h.

Formand Hovsa Dart Klub.

Charly Sørensen.

 

Velkommen til vores hjemmeside

Referat af generalforsamling i

Viborg Dartklub Hovsa

fredag 24. maj 2013 kl. 19.30

 

Der var 12 fremmødte til generalforsamlingen.

 

Pkt. 1: Valg af dirigent:

Patrik blev valgt og kunne konstatere at der ikke var rettidigt indkaldt til generalforsamling ifølge vedtægterne, men skubbede forklaring af dette til punkt 3.

Pkt. 1a: Valg af referent:

Patrik blev valgt.

Pkt. 2: Formandens skriftelige beretning:

Per A. forklarede at Per Brøndum havde trukket sig fra formandsposten for et par måneder siden af personlige årsager omkring sygdom i familien. Grundet dette har der ikke været en formand det sidste stykke tid og man har ventet på udspil til indkaldelse, men nu lykkedes det at få indkaldt og der var accept på generalforsamlingen af overskridelsen i forhold til vedtægterne.

Pkt. 3: Godkendelse af regnskab:

Per A. fremlagde regnskabet og gik det punktvis igennem. Han roste madpersonalet gennem sæsonen. Både for hjælpen, men også for at holde omkostningerne ned.

Der var i den forgangne sæson en stor post til kørsel, men det er dyrt at spille i 1. division pga. de lange ture der kan være.  Den kommende sæson er den store udgift der (desværre) ikke.

Gert og PE har fået deres tilgodehavender fra udlæg til kørsel og indkøb tidligere sæsoner.

Overskuddet i regnskabet er ikke helt korrekt, da der var gået koks i betalingen til kommune og rengøring internt i huset. Dette er betalt og er i orden, men overskuddet var reelt på 6.999,00 kroner.

Man fik tilskud på 7.000 kroner fra Carlsberg fonden til nye skjorter og der arbejdes videre med sponsorer i den kommende tid.

Nærmere indsigt i tallene kan fås ved henvendelse til kasseren.

Regnskabet blev godkendt af forsamlingen.

Pkt. 4: Fastsættelse af kontingent:

Hverken bestyrelse eller fremmødte havde forslag til ændringer af kontingent og den er derfor 100 kroner om måneden for aktive og 30 kroner om måneden for de passive. Der er ikke længere et indmeldelses gebyr.

Pkt. 5: Behandling af indkomne forslag:

Der var ingen forslag fra bestyrelsen og heller ikke indkomne forslag fra medlemmerne.

Pkt. 6: Valg af bestyrelsen:

Der skulle vælges en formand for ét år, da den tidligere var gået af. Charly Sørensen blev valgt som formand for perioden til næste generalforsamling 2014.

Kasserer Per Andersen var på valg og modtog genvalg for de kommende 2 år.

Barudvalgsformand Henrik Nonbo var på valg og ville ikke genopstille. Der blev sagt stor tak for arbejdet og i stedet stillede Kent Hansen op til posten og blev valgt for 1 år.

Spillerudvalgsformand skulle vælges og her stillede Kenneth Knudsen op og han blev valgt for 1 år.

Bestyrelsesmedlem for 1 år skulle findes og her blev Erling Malthesen valgt.

Pkt. 7: Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen:

1. suppleant blev Gert Sørensen.

2. suppleant blev Karen Marie Bech.

Pkt. 8: Valg af revisorer og revisorsuppleanter:

Allan Pedersen og Sanne Vennersdorf var på valg som revisorer og modtog genvalg.

1. revisorsuppleant blev Bjarne Kvist.

2. revisorsuppleant blev Patrik Korr.

Pkt. 9: Eventuelt:

Det er en kendsgerning at der mangler medlemmer. Kent arbejder videre med tiltag om aftener for skoler, handelsskoler og gymnasier. Kenneth trækker også på nogle kontakter.

Der har ellers været indslag i TVMidtvest 2-3 gange det sidste år.

Bestyrelsen skal lægge en plan for eventuelle aftener for nye medlemmer og for muligheder omkring f.eks. Facebook.

Per A. fremlagde materiale omkring billigere strøm fra Energi Nord gennem klubaftale. Det blev foreslået at man i stedet skulle finde ud af mulighederne omkring et OK-tankkort, da det ville kunne bruges af flere.

Der blev spurgt til hold den kommende sæson. Lige nu er der kun 6 spillere, så det bliver svært at lave et 2. hold. Det var forsamlingen enige om ville være katastrofalt og man prøver i den kommende tid at finde spillere inden deadline til DDU.

Der blev gjort opmærksom på at der er en Lokalrække der kører fra Mariager og ned til Galten og her spilles der tisdagskampe. I Lokalrækken skal du ikke sidde over for at rykke ned og så må du godt tage en spiller fra divisionen med ned på dette hold. Det giver 3-4 kvarters kørsel til udekampene, men så er der mulighed for at komme ud at spille.

Karen Marie vil gerne hjælpe med Fonde. Dette prøver hun sammen med Erling.

Der blev foreslået et oldboys stævne. I stedet kunne bestyrelsen berette om, at de er ved at tage kontakt til Dansk Dart Liga for at kunne afholde et af deres arrangementer. Dette kan der tjenes en god skilling ved og det kan være i klubben.

Der kan måske afholdes juniorstævne i klubben.

Der skal ryddes op i de passive og aktive medlemmer på hjemmesiden. Dette klares af den nye bestyrelse.

Der kigges på billigere indkøb af dartskiver ved direkte import fra England.

 

Nyvalgt formand Charly Sørensen takkede af efter en generalforsamling der varede cirka 1 time.

 

 

 

Vedtægter Hovsa Dart Klub.

 

VEDTÆGTER

 

FOR

 

VIBORG DARTKLUB ”HOVSA”

 

 

 

 

 

Paragraf 1

 

 

 

Klubbens navn er ”HOVSA” og er hjemmehørende i VIBORG.

 

 

 

Paragraf 2

 

 

 

Klubbens formål er at dyrke dartspillet, og fremme interessen for dette spil, på en såvel sportslig som kammeratlig måde.

 

 

 

Paragraf 3

 

 

 

Klubben ledes af den årlige generalforsamling valgte bestyrelse, der består af:

 

 

 

Formand

 

Kasserer

 

Bar udvalgsformand

 

Spiller udvalgsformand

 

1. bestyrelsesmedlem

 

 

 

Formand og kasserer vælges for 2 år, og de øvrige 3 medlemmer for 1 år. Formanden vælges i lige år. Kassereren i ulige år. De 2 bestyrelsesmedlemmers valg er arbejdsområdebestemt.

 

På generalforsamlingen vælges personerne i nævnte rækkefølge.

 

Lige år.           Formanden

 

Ulige år.         Kasserer

 

Bar udvalgsformand

 

Spiller udvalgsformand

 

1. bestyrelsesmedlem

 

 

 

Bestyrelsen vælger på først kommende bestyrelses møde næstformanden.

 

 

 

Bestyrelsen fastlægger selv sin mødevirksomhed. Dog skal der afholdes bestyrelsesmøde, når formanden eller når 2 af bestyrelsesmedlemmer ønsker dette.

 

 

 

Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af bestyrelsen er til stede, her i blandt formand og / eller næstformand.

 

 

 

Hvert bestyrelsesmedlem har en stemme, der kan kun afgives når bestyrelsesmedlemmet deltager i mødet. Beslutninger tages i bestyrelsen med almindelig stemmeflertal. I tilfælde af stemmelighed, er formandens (eller når denne ikke er til stede næstformandens) stemme afgørende.

 

Bestyrelsen træffer afgørelse i alle forekommende spørgsmål, herunder dispositioner vedrørende fast ejendom. Foreningen tegnes udadtil ved underskrift af formanden og mindst et bestyrelsesmedlem i forening, dog skal dokumenter vedrørende lån i samt køb, salg og pantsætning af fast ejendom underskrives af den samlede bestyrelse.

 

 

 

Klubbens regnskabs år er fra d.1. jan. til d. 31. dec..

 

 

 

Paragraf 4

 

 

 

Generalforsamlingen har den øverste myndighed i alle klubbens anliggender. Generalforsamlingen indkaldes med mindst 14 dages varsel (skriftlig eller på Mail.) Og afholdes hvert år inden udgangen af april måned. Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 7 dage før afholdelse af generalforsamlingen.

 

 

 

Paragraf 5

 

 

 

På generalforsamlingen er simpelt flertal afgørende, dog kræves der ved lovændringer, at mindst 2/3 af de tilstedeværende medlemmer stemmer herfor.

 

Kontingentrestanter har ingen stemmeret.

 

 

 

 

 

Paragraf 6

 

 

 

Minimums dagsorden for ordinær generalforsamling:

 

 

 

Valg af dirigent.

 

Valg af referent.

 

Formanden aflægger skriftlig beretning.

 

Kasserer fremlægger det reviderede regnskab til godkendelse.

 

Fastsættelse af kontingentets størrelse samt indmeldelsesgebyr.

 

Behandling af indkommende forslag.

 

Valg af bestyrelsen jfr. § 2

 

Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen

 

Valg af 2 revisorer og 2 revisorsuppleanter

 

Eventuelt.

 

 

 

Stemmeret kan kun udøves ved personlig fremmøde.

 

 

 

Dirigenten afgør med bindende virkning alle spørgsmål angående behandlings- og afstemningsmåde. Hvis bare et enkelt medlem ønsker skriftlig afstemning, skal dette efterkommes.

 

Paragraf 7

 

 

 

Bestyrelsen kan nedsætte udvalg til varetagelse af særlige opgaver. Kassereren fremligger på forlangende af bestyrelsen, et opdateret regnskab. Udmeldelsesfristen er minimum 1 mdr. og til den  efterfølgende mdr.

 

 

 

Paragraf 8

 

 

 

Generalforsamlingen fastsætter hvert år kontingentets størrelse.

 

Forud betalt kontingent tilbage betales ikke ved udmeldelse.

 

2015 priser pr. mdr. forud – Aktive 115 kr.  Passive/junior 40 kr.

 

På Klubbens konto: 9570 9385444

 

 

 

Paragraf 9

 

 

 

Anmodning om optagelse eller udmeldelse rettes skriftlig til et af bestyrelsens medlemmer. Kontingentrestance medfører udelukkelse. Bestemmelse om evt. udelukkelse af et medlem træffes af bestyrelsen, der endvidere har bemyndigelse til at idømme karantæne. Dog har et udelukket medlem, hvor det ikke drejer sig om en i den offentlige mening vanærende handling, ret til at forsvare sig på generalforsamlingen, dog uden stemmeret. Før genoptagelse kan finde sted, skal kontingentrestance samt indmeldelsesgebyr være betalt.

 

Ved kontingent restance forstås 30 dage. Hvis betaling ikke foreligger på dette tidspunkt, betragtes medlemmet som udmeldt. Medlemmet skal ved evt. senere indmeldelse betale det ved udmeldelsen skyldige beløb  +kontingent. Medlemmet skal i alle tilfælde betale det i klubben skyldige beløb for at kunne få en frigørelsesattest. Frigørelsesattesten er nødvendig ved klubskifte.

 

 

 

Paragraf 10

 

 

 

Klubben skal søge optagelse i Dansk Dart Union og efterleve dennes love.

 

 

 

 

 

Paragraf 11

 

 

 

Klubben kan kun opløses hvis mindst 2/3 af medlemmerne stemmer herfor.

 

 

 

Til klubbens opløsning kræves, at mindst 2/3 af de på den ordinære generalforsamling fremmødte stemme berettige medlemmer stemmer herfor, samt at der indenfor 4 uger indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutningen konfirmeres.

 

 

 

 

 

Ved klubbens opløsning tilfalder klubbens aktiver lignede, almennyttige aktiviteter i Viborg Kommune efter den opløsende generalforsamlings nærmere beslutning

 

 

 

 

 

 

 

Paragraf 12

 

 

 

Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen, eller hvis 2/3 af medlemmerne skriftlig indsender begæring herom med angivelse af dagsorden. Indkaldelse skal være med mindst 14 dages varsel.

 

 

 

For mødets ledelse og afstemning gælder samme regler som for den ordinære generalforsamling.

 

 

 

 

 

Vedtaget på den stiftende generalforsamling den 12. november 1985.

 

 

 

Revideret på ordinær generalforsamling den 26. februar 1988.

 

Revideret på ordinær generalforsamling den 23. februar 1990.

 

Revideret på ordinær generalforsamling den 14. februar 1992.

 

Revideret på ordinær generalforsamling den 18. februar 1994.

 

Revideret på ordinær generalforsamling den 21. februar 1997.

 

Revideret på ordinær generalforsamling den 1. marts 2001.

 

Revideret på ordinær generalforsamling den.  12. marts 2010.

 

Revideret på ordinær generalforsamling den. 16.febuar 2015.